تأثير آلودگي‌ هوا بر پوست

پخش لوازم الكتريكي

تأثير آلودگي‌ هوا بر پوست

۱۲ بازديد

تأثير آلودگي‌ هوا بر پوست

با وجود بحث‌هاي فراوان درباره‌ي گرمايش جهاني و تغييرات اقليمي، تصميم گرفته‌ايم به تاثير آلودگي‌ هوا بر پوست بپردازيم. واقعيت و اهميت تغييرات آب‌وهوايي چه باور داشته باشيد چه نداشته باشيد، مهم است آگاه باشيد كه سموم موجود در هوا چه بلايي مي‌تواند بر سر سلامت پوست‌ تان بياورد، خصوصا اگر بخواهيد چروك‌ها، لكه‌ها، و حلقه‌هاي سياه زير چشم‌هايتان را كاهش بدهيد. سخت بتوان باور كرد كه آلودگي مي‌تواند چنان اثر بزرگي روي سلامت پوست‌ تان بگذارد، اما با مطالعات اخير منتشرشده معلوم شده است كه برخي مشكلات پوستي‌تان به خاطر سموم موجود در هواست. بااين‌همه، با استفاده از محصولات مناسب براي مراقبت‌هاي پوستي مي‌توانيد از پوست‌تان به شيوه‌اي سالم مراقبت كنيد. 

شيوه‌هايي كه آلودگي هوا پوست‌تان را نابود مي‌كند

 

 دشوار بتوان باور كرد كه آلودگي دارد به پوست‌تان آسيب مي‌زند. آلودگي همچون دخانيات و قرارگرفتن در معرض خورشيد در تباهي پوست‌تان دخيل است. سمومي در هوا وجود دارند كه به سلامت پوست‌ لطمه مي‌زنند. اين سموم مي‌توانند باعث امراضي همچون اگزما، آكنه، و حساسيت‌هاي پوستي نيز بشوند زيرا لايه‌هاي از كثافت و دوده منافذ پوست‌تان را مي‌بندند. آلودگي هموا همچنين قادر است ظاهري بي‌حس‌وحال به پوست‌تان بدهد.

درمي‌يابيد كه پوست‌تان عوض آنكه درخششي روح‌بخش داشته باشد كاملا بي‌حس‌وحال، عاري از زندگي، و نه‌چندان تميز به نظر مي‌رسد. حتي اگر صورت‌تان را صبح يا عصر براي پاك كردن آرايش‌ بشوريد، همچنان مي‌توانيد روي پوست‌تان متوجه وجود ماده‌اي چرب و كثيف شويد كه به خاطر محيطي آكنده از دودوغبار است.

فارغ از اينكه كجا زندگي مي‌كنيد، مهم است كه از پوست‌تان در برابر آلودگي موجود در هوا محافظت كنيد. گرچه شايد آن ذرات كثيف ريز شناور در پيرامون را نبينيد اما بخارات مسموم همچنان مي‌توانند به خاطر اتم‌هايي با الكترون‌هاي آزاد بر پوست‌تان اثر بگذارند. اين اتم‌ها وقتي توليد مي‌شوند كه اكسيژن موجود در پوست‌تان به مولكول‌هايي بيگانه پاسخ مي‌دهند كه به همان ذرات معلق در هوا تعلق دارند. اين اتم‌ها يك مسأله‌ي مهم هستند زيرا مي‌توانند رشته‌اي از واكنش‌هاي زنجيره‌اي منفي را در دي‌ان‌اي شما به راه بياندازند. اساسا، علاوه بر لطمات پوستي ناشي از آلودگي هوا، بايد عواملي را در نظر داشته باشيد كه مي‌توانند به سرطان، مرض قلبي، و ديابت منجر شوند. سلامت پوست در زيبايي شما بسيار تاثيرگذار است.

مقابله با تاثير آلودگي‌ هوا بر پوست

قبل از آنكه كم‌كم نگران بيرون‌رفتن از خانه و استنشاق هوا بشويد، دوست داريم چند شيوه براي محافظت پوست‌تان در برابر لطمات ناشي از آلودگي هوا مطرح كنيم. با خريد محصولاتي كه برخي مشكلات روي پوست‌تان را تميز مي‌كنند، درمي‌يابيد كه پوست‌تان سالم‌تر مي‌شود و بهتر به نظر مي‌رسد. مي‌توانيد صورت‌تان را صبح‌ها با محصولاتي بشوريد كه روشنايي‌تان را افزايش دهد. مي‌توانيد همچنين شب‌ها صورت‌تان را بشوريد تا اثرات آلودگي‌هاي مضر براي پوست‌تان همچون كثيفي، آرايش، و عرق را پاك كنيد. اين محصولات را مي‌توان صبح‌ها يا شب‌ها استفاده كرد و سلامت پوست تات را تضمين كنيد.

به‌علاوه، مي‌توانيد بدن‌تان را هم با ضداكسيدان‌ها بشوريد. ضداكسيدان‌ها براي استفاده‌ي لازم از الكترون‌ها درست شده‌اند يا براي خنثي‌سازي مؤثر هر اتم با الكترون‌هاي آزاد و ديگر اثرات مضري كه ممكن است روي پوست‌تان قرار گرفته باشند. براي مراقبت از خودتان مي‌توانيد يك حايل روي پوست‌تان درست كنيد و مثل كرم پوست براي جلوگيري از آفتاب‌زدگي از خودتان مراقبت كنيد. مراقبت از پوست‌تان يك مبارزه‌ي هرروزه است، اما وقتي محصولاتي در اختيار داشته باشيد كه كيفيت بسيار عالي براي محافظت از پوست دارند، آن‌وقت يك پوست سالم و درخشان خواهيد داشت و از سلامت پوست تان مطمئن خواهيد شد. اميدواريم توانسته باشيم تاثير آلودگي‌ هوا بر پوست شما را كم كنيم.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.