آنتن تلويزيون از گذشته تا به امروز

۳۳ بازديد

آنتن تلويزيون از گذشته تا به امروز

امروزه ما براي مشاهده ي تلويزيون قطعا به آنتن نياز پيدا ميكنيم ما در اين مقاله قصد داريم به تاريخچه آنتن و چگونگي اختراع آن بپردازيم.

در ابتدا بايد بدانيد كه آنتن چيست و چه كاري را انجام مي دهد؟ آنتن ها را ميتوان به عنوان يك وسيله مخابراتي محسوب كرد كه وظيفه آن دريافت سيگنال هاي مخابراتي ميباشد كه امروزه آنتن هاي تلويزيون نيز به دسته هاي مختلفي مثل گردان و آنتن ديجيتال و … دسته بندي ميشوند. تقريبا ميشه گفت همه ي كساني كه در خانه تلويزيون دارند قطعا از آنتن نيز استفاده ميكنند.

معمولا جنس آنتن ها را از يك فلز سبك مثل آلومينيوم درست ميكنند كه قادر به تشعشع كردن باشد.

اولين آنتن در سال ۱۹۰۱ توسط گوليلمو ماركوني ساخته شد وي در آن زمان ها در يك اتاق كه اجاره كرده بود يك فرستنده اي كار گزاشته بود كه كار آن ارسال نشانه هاي راديويي بود او اين كار را هر روز در ساعات ۳ بعد از ظهر تا ۶ انجام ميداد. او آن زمان ها ۲۵ سال داشت و با مشكلات زيادي روبرو بود يكي از مشكلات آن نگرفتن علايم راديويي بود و از اين موضوع واقعا ناراحت بود اما او شكست را نپذيرفت و يك بادبادك كه به آن يك سيم متصل بود را به هوا فرستاد تا ببيند ميتواند اين علايم را دريافت كند يا خير. هنگامي كه بادبادك به ارتفاع ۴۵ تا ۵۰ متري رسيد فرستنده او كه به بادبادك با سيم متصل بود به صدا در آمد و توانست علايمي را از آن دريافت كند او از اين ماجرا بسيار خوشحال شد زيرا توانست علايم راديويي را به خوبي دريافت كند.

گيرنده هاي ديجيتال و آنتن هاي تلويزيون نيز دقيقا همين كار ها امروز براي ما انجام مي دهند آن ها با دريافت سيگنال هايي كه در فضا از طريق ايستگاه هاي مخابراتي ارسال مي شود را دريافت كرده و آن ها را براي ما در تلويزيون نمايش مي دهند

امروزه نيز آنتن يك وسيله ي ضروري به شمار مي آيد و قطعا يك آنتن خوب تاثير بسزايي در كيفيت تصوير تلويزيون دارد شما ميتوانيد براي خريد آنتن با كارشناسان ما در تماس باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.