۱۰ مورد از زيباترين شهرهاي دنيا

۵ بازديد

۱۰ مورد از زيباترين شهرهاي دنيا

از نظر شما ويژگي هاي زيباترين شهرهاي دنيا چيزهايي مي تواند باشد؟ آيا هنر، معماري، كوه ها و سواحل مي توانند از خصيصه هاي يك شهر زيبا به شمار آيند؟ بعضي از شهرها به خاطر طبيعت زيبايشان مشهور هستند، بعضي ديگر به خاطر معماري چشم گيرشان و بعضي ديگر از شهرها هر دوي اين خصيصه ها را دارند. بستگي دارد كه تعريف ما از زيبايي چه باشد. در اينجا فهرست ده مورد از زيباترين شهرهاي دنيا را با هم بررسي مي كنيم.

persianpishraneh.com

شهر زيباي سيدني بيش از ۱۰۰ ساحل زيبا دارد.

خانه اپراي سيدني، يكي از اعجاب انگيزترين معماري ها در جهان است، اين مكان جزء ميراث جهاني به شمار مي آيد و سالانه بيش از ۱۵۰۰ پرفورمنس و موسيقي زنده در آن اجرا مي شود.

سيدني با بيش از ۱۰۰۰ كيلومتر خط ساحلي و ساختمان هايي با معماري شمايلي، داراي بنادري است كه در سرتاسر جهان از زيباترين بنادر به شمار مي روند.

يكي از باشكوه ترين جشن هاي آغاز سال نو در سيدني برگزار مي شود. آتش بازي كه در اين جشن به پا مي شود يكي از زيباترين نمايش هاي آغاز سال نو است.

از يك طرف شهر سيدني داراي معماري هاي مدرن و باشكوه مانند خانه ي اپراي سيدني است و از طرف ديگر داراي طبيعت سحرآميزي است با كوه هاي چشمگير، سواحل پر زرق و برق، باغ هاي تماشايي و پارك هاي ملي، كه زيبايي اين شهر را دو چندان مي كنند و باعث مي شوند كه اين شهر در فهرست زيباترين شهرهاي دنيا قرار گيرد.

۹- نيويورك، آمريكا

نيويورك مركز تجاري آمريكا است، اين شهر داراي شكوهمندترين آسمان خراش هاست كه قرار گرفتن در كنار آنها مطمئناً شما را به وجد خواهد آورد. حدود ۲۳۷ آسمان خراش در نيويورك وجود دارد.

مجسمه ي آزادي كه در جزيره ي آزادي در نيويورك قرار دارد يكي از مشهورترين نشان ها در جهان است. اين مجسمه در سرتاسر جهان به عنوان سمبل آزادي شناخته مي شود.

سنترال پارك كه در نيويورك واقع شده يكي از بزرگترين و زيباترين پارك هاي شهري در سرتاسر جهان است. وسعت اين پارك ۳٫۵ كيلومتر مربع است. سنترال پارك از پر بازديدترين پارك ها در آمريكا است كه سالانه مردم زيادي در آن گشت و گذار مي كنند.

بيشتر از ۴۲۰ سالن نمايش در نيويورك وجود دارد، اين تعداد سالن نمايش را در هيچ جاي ديگر نخواهيد ديد.

شما مي توانيد در نيويورك شاهد بهترين موزه ها باشيد، موزه هايي مثل موزه ي هنر متروپليتن، موزه ي آمريكايي تاريخ طبيعي، مجموعه ي فريك و موزه ي گوگنهايم.

البته كه الان سخت ميشه به آمريكا سفر كرد ولي اگر خدا قسمت كرد، حتماً از مكان هايي كه گفتيم بازديد كنيد و عكسهايي از آنجا براي ما ارسال كنيد. اين خصيصه هايي كه با هم در اين قسمت درباره ي نيويورك فهرست كرديم، نيويورك را در فهرست زيباترين شهرهاي دنيا قرار مي دهد.

معروف است كه در سنگاپور يكي از گرانترين كازينوها وجود دارد. نام اين كازينو، مارينا بي سندز است. پولي كه در اين محل نگهداري مي شود ۵٫۵ بيليون دلار است. اين ساختمان علاوه بر كازينو داراي رستوران، تئاتر و مكان هايي براي برگزاري نمايشگاه مي باشد. مساحت مكاني كه در آن بازي مي كنند ۱۵۰۰۰ متر مربع است.

استخر بسيار وسيعي در طبقه ي پنجاه و هفتم مارينا بي سندز قرار دارد، كه يكي از وسيع ترين و بزرگترين استخرها در سرتاسر جهان است. هر چقدر در آن شنا كنيد تمام نمي شود.

سنگاپور يكي از تميزترين شهرها در سرتاسر جهان است (هواي تميز آرزوست)

سنگاپور پر از فضاهاي سبز است كه در سرتاسر شهر قرار گرفته اند. باغ هايي كه در كنار خليج در مركز شهر سنگاپور قرار دارد يكي از زيباترين نمونه هاي اين فضاي سبز مي باشد. وسعت اين باغ ۱۰۱ هكتار است و بيش از يك ميليون گياه در آن كاشته شده است. از معروف ترين پارك هايي كه در سنگاپور قرار دارد، پارك گياه شناسي سنگاپور، پارك كرانه ي شرقي، و پارك مك ريچي از ديگر پارك هاي معروف در سنگاپور مي باشند. پارك ها و استخر بي پايان شايد خصيصه هاي خوبي براي قرار دادن اين شهر در فهرست زيباترين شهرهاي دنيا باشد اما آيا داشتن بزرگترين كازينو در سرتاسر جهان هم مي تواند معيار خوبي براي انتخاب اين شهر باشد ؟؟؟؟ به نظر شما چطور؟ البته به نظر من داشتن هواي تميز مهمترين معيار براي انتخاب يك شهر زيبا است. حتماً با من موافقيد.

۷- كيپ تاون، آفريقاي جنوبي

اين شهر جذاب و شگفت انگيز در جنوبي ترين قسمت قاره ي آفريقا قرار دارد. دماغه ي اميد و دماغه ي آگولس در جنوبي ترين قسمت اين شهر قرار دارند. دماغه ي اميد يكي از مشهورترين قسمت هاي كوه تيبل در آفريقاي جنوبي است كه از آنجا مي توانيد شاهد چشم انداز زيبا و بي نظيري از ساحل باشيد. دماغه ي آگولس در نوك قاره ي آفريقاي جنوبي قرار دارد. به اصطلاح زير پونز نقشه.

اسكله هايي كه در اقيانوس اطلس واقع شده اند داراي مغازه ها، رستوران ها، گالري هاي هنري بسيار زيبايي هستند. مي توانيد ساعت ها در آنجا پرسه بزنيد و از چشم انداز زيباي اقيانوس و كوه تيبل لذت ببريد.

بالاي كوه تيبل داراي فضاي صافي است كه بر كل كيب تاون مشرف است، اين مكان براي كساني كه اهل پياده روي و كوه نوردي هستند همچون بهشت است. اين كوه زيبا و شگفت انگيز ۱۰۸۴ متر ارتفاع دارد. براي رسيدن به بالاي اين كوه مي توانيد از تله كابين استفاده كنيد.

بو – كاپ كه در مركز كيپ تاون قرار دارد يكي از زيباترين و رنگارنگ ترين شهرها در سرتاسر جهان است. خانه هاي رنگارنگي كه در كيپ تاون وجود دارند، از سبك هاي معماري گرجستاني و هلندي بهره برده اند. خيابان هاي سرشار از رنگ اين مكان بهترين محل براي عكاسي است. و عكاسان بسياري براي عكاسي به آنجا مي روند. اگر به آنجا سفر كرديد سلفي بگيريد و براي ما ارسال كنيد.

۶- ريودوژانيرو، برزيل

كارناوال هاي شادي كه در شهر ريودوژانيرو برگزار مي شوند از باشكوه ترين و بزرگ ترين كارناوال ها در سرتاسر جهان هستند. بزرگترين فستيوال در اين شهر ۴۰ روز قبل از عيد پاك آغاز مي شود و ۵ شب و روز طول مي كشد. سالانه دو ميليون بيننده از سرتاسر جهان براي شركت در اين جشن به ايت شهر رويايي سفر مي كنند. سالانه بيش از ۲۰۰ مدرسه ي رقص سامبا (رقص محلي برزيل) در اين فستيوال ها خود نمايي مي كنند و همگي با هم مي رقصند.

ساحل سفيد شني و آب فيروزه اي ساحل كاپاكابانا در ريودوژانيرو از زيباترين و رويايي ترين سواحل در سرتاسر جهان است.

تيجوكا باغِ شهري است كه در ريودوژانيرو واقع شده و وسعت آن ۱۲٫۴ مترمربع مي باشد. اين باغِ شهري از بزرگترين باغ هايي است كه در شهر قرار گرفته و وجود آن باعث مي شود كه از زندگي هزاران حيوان و گياه محفاظت شود. كساني كه به پياده روي علاقه مند هستند مي توانند ساعت ها در اين باغ به پياده روي بپردازند و از گونه هاي حيواني و گياهي كه در اين پارك وجود دارند ديدن كنند. به نظر شما چرا اينقدر برزيلي ها خوشحال هستند ؟ J

۷- استانبول، تركيه

استانبول تنها شهري است كه در دو قاره قرار دارد. قسمتي از آن در اروپا و قسمت ديگر آن در آسيا قرار گرفته.

استانبول شهري است كه پر از معماري هاي شگفت انگيز است. سبك معماري قسمت آسيايي استانبول با قسمت اروپايي استانبول متفاوت است. اياصوفيه يكي از معروف ترين بناها در استانبول است. اياصوفيه در گذشته كليساي بيزانس بود و اكنون به موزه تبديل شذه. در قرن ۴ اين كليسا ساخته شد. ديگر بناهاي معروف و شاهكار استامبول، قصر توپ كاپي، مسجد امپراطوري سلطان احمد، برج گالاتا و برج افسس مي باشد.

استانبول شهري است كه از آنجا مي توانيد شاهد زيباترين طلوع آفتاب باشيد.

در فصل بهار حدود ۲۰ ميليون لاله در استانبول جوانه مي زنند.

استانبول بيش از ۴۰۰۰ مغازه دارد. بازار بزرگ استانبول يكي از بزرگترين و قديمي ترين بازر سرپوشيده در سرتاسر جهان است.

استانبول جزء شهرهايي است كه معماري متنوع آن، باعث شده كه اين شهر در فهرست زيباترين شهرها در سرتاسر جهان قرار بگيرد.

۴- فلورانس، ايتاليا

بدون شك همه ي هنرمندان از پرسه زدن در فلورانس لذت خواهند برد، اين شهر پر از آثار هنري است. بيش از يك سوم گنجينه هاي هنري جهان را مي توانيد در فلورانس ببينيد. اين آثار گرانبها در سرتاسر گالري هاي شهر و بيشتر از همه در گالري اوفيزي قرار گرفته اند. با توجه به اينكه اين گالري يكي از پر بازديدترين گالري ها در فلورانس نيز مي باشد. آثاري كه در اين گالري قرار دارند مربوط به دوران رنساني ايتاليا مي باشند، آثاري از ميكل آنجلو، رافائل، سيمونه و ليپو ممي و جيوتو را مي توانيد در اين گالري ببينيد.

گالري و آكادمي دي فيرنزي در فلورانس يك از زيباترين شاهكارهاي معماري است كه مجسمه داوود ميكل آنجلو در آن قرار دارد.

فلورانس اولين شهر در اروپا است كه زمين هايش سنگ فرش است.

كاتدرال فلورانس يكي از جاذبه هاي گردشگري به شمار مي رود كه سالانه مردم بسياري براي ديدن اين بناي شكوهمند به آنجا مي روند. اين كاتدرال بين سال هاي ۱۲۹۶ و ۱۴۳۶ به دست معمار ايتاليايي فيليپو برونلچي ساخته شد. گنبد اين كاتدرال از بزرگترين گنبدهايي است كه به دست بشر ساخته شده.

باز هم در فلورانس شاهد معماري هاي زيبا هستيم و همين خصيصه باعث مي شود كه شهر فلورانس در فهرست زيباترين شهرهاي دنيا قرار گيرد.

 

۳- بوداپست، مجارستان مقاوم سوم زيباترين شهرهاي دنيا

اگز مي خواهيد از زيبايي هاي معمارانه لذت ببريد بوداپست بهترين مكان است. نمونه ي اعلاي آن قصر بودا استريال است كه در قرن ۱۸ در قسمت جنوبي منطقه ي واقع شده. سبك معماري اين بنا باروك، مدرن است.

موزه ي هنرهاي معاصر بوداپست شامل ۱۰۰۰۰۰ اثر هنري اورجينال مي باشد.

پارلمان مجارستان در بوداپست قرار دارد و از نظر وسعت در ميان ساختمان هاي پارلماني در رتبه ي سوم قرار دارد. ۲۶۸ متر طول و ۱۲۳ متر عرض اين ساختمان است. سبك معماري كع در اين بنا به كار رفته سبگ نئو گوتيك است.

بزرگترين كنيسه در بوداپست قرار دارد كه از بزرگ ترين كنيسه ها در سرتاسر اروپا است. ۷۵ متر طول و ۲۷ متر عرض اين كنيسه مي باشد و سبك معماري به كار رفته در اين بنا، آفريقايي، بيزانسي و معماري رمانيك مي باشد. همين تنوع سبك دليلي است براي اينكه اين شهر را در فهرست زيباترين شهرها در سرتاسر جهان قرار دهيم.

۲- پاريس، فرانسه

برج ايفل يكي از مشهورترين نشان ها در سرتاسر جهان است. نام اين برج از نام مهندس آن گوستاو ايفل گرفته شده. اين بناي يادبود شگفت انگيز ۳۰۰ متر ارتفاع دارد. براي رسيدن به بالاي اين برج مي توانيد از آسانسور، بالابر و پله استفاده كنيد. از بالاي اين برج مي توانيد از چشم انداز زيباي شهر پاريس لذت ببريد.

– موزه ي لوور در پاريس قرار دارد كه يكي از وسيع ترين و عظيم ترين موزه ها در سرتاسر جهان است. اين موزه ۳۸۰۰۰ اثر از قرن ۶ قبل از ميلاد  تا قرن ۲۱ را در خود جاي داده. مهمترين و گزان ترين اثري مه در اين موزه قرار دارد نقاشي موناليزا اثر داوينچي است.

– براي كساني كه عاشق غذا و خريد كردن هستند، پاريس بهترين و زيباترين شهري است كه مي توانند از بودن در آن لذت ببرند. پاريس شهر عاشقان و از زيباترين شهرهاي دنيا به شكار مي رود.

۱- ونيز، ايتاليا رتبه اول زيباترين شهرهاي دنيا

در بين ۱۱۸ جزيره ي كوچكي كه به وسيله ي پل به هم متصل مي شوند، ونيز يكي از رمانتيك ترين و زيباترين شهرها در سرتاسر جهان است. هيچ جاده اي در ونيز وجود ندارد و همين امر است كه اين شهر را از باقي شهرها جدا مي كند. براي اينكه در اين شهر گردش كنيد بايد از اتوبوس هاي دريايي و گاندولا (قايق هاي سنتي در ونيز) استفاده كنيد.

براي اينكه از زيبايي هاي ونيز لدت ببريد بهتر است با گاندولا در كانال اصلي ونيز چرخي بزنيد. كانال اصلي ونيز S شكل است و ۳٫۸ كيلومتر طول آن است كه در سرتاسر شهر ونيز قرار دارد. و بيش از ۱۷۰ ساختمان قديمي در حاشيه ي اين كانال اصلي قرار دارد.

علاوه بر راه آب ها و گاندولاهاي ونيز، سبك معماري ونيز يكي ديگر از دلايلي است كه اين شهر را به شهري منحصر به فرد تبديل كرده. سبك معماري گوتيك ونيزي كه مربوط به قرن ۱۴ مي باشد در اين شهر به كرات ديده مي شود. قصر دج يكي از بهترين نمونه هاي اين سبك معماري مي باشد.

ونيز بيش از ۱۳۹ كليسا دارد كه زيباترين اين كليساها، كليساي مارك باسيليكا مي باشد. سبك معماري گوتيك و بيزانسي دو سبك معمارانه اي است كه در ساخت اين كليسا استفاده شده. ۸۵۰۰۰ قطعه موزاييك و ۵۰۰ ستون در ساخت اين كليسا به كار رفته. در فهرست ما از زيباترين شهرهاي دنيا در رتبه اول قرار دارد.

persianpishraneh.com


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.