۵ نكته براي عكاسي با آيفون در سفر

۶ بازديد

۵ نكته براي عكاسي با آيفون در سفر

مسافرت بدون عكاسي نمي شود. ثبت خاطرات سفر يكي از مهم ترين مسائل در هر سفر دور و نزديكي براي همه ما است. اما بسياري از ما دوربين هاي حرفه اي نداريم و يا اگر تهيه كرده ايم، هميشه همراه خود به همه جا نمي بريم و يا حوصله گرفتن دوربين بزرگ در دست و همزمان حركت در مسيرهاي طبيعت گردي را نداريم. اما راه حلي كه همه ما آن را انتخاب مي كنيم عكاسي با گوشي موبايل در سفر هست. در اين مطلب نكات ترفند عكاسي با آيفون را براي شما گردآوري كرده ايم. با خواندن اين نكات عكاسي خود را ارتقا دهيد.

persianpishraneh.com

۱.براي عكاسي با آيفون لنز هاي اضافي خريداري كنيد

دوربين هاي آيفون داراي لوازم جانبي بسيار زيادي هستند، اما طبق تجربه من، بسياري از آنها بي فايده هستند و در حال حاضر بهترين افزودني براي گوشي آيفون استفاده از لنزهاي برند pixter است كه براي موقعيت هاي مختلف طراحي شده است. لنزهاي مخصوص سفر و لنزهاي ديگري كه براي عكاسي مشاغل طراحي شده  اين لنزها داراي ۳ پايه انعطاف پذير و همه كاره و همچنين لنز زاويه اي بزرگ هستند. اگر به دنبال چيز فوق العاده اي هستيد، اين بهترين گزينه است. لنز دوربين گوشي هاي مختلفي در بازار وجود دارد كه شما را شگفت زده خواهند كرد.

۲.قابليت Grid را روي صفحه نمايش گوشي فعال كنيد

يكي از سريع ترين راه ها براي عكاسي بهتر ، فعال كردن قابليت Grid گوشي است كه با استفاده از آن مي توانيد به راحتي قانون يك سوم عكاسي را بكار بگيريد.

به محض اينكه grid را فعال كنيد هر تصوير، هم به صورت افقي و هم عمودي با خطوط راهنما به سه قسمت تقسيم مي شود. مي توانيد بعداً عكس هايي كه با فعال كردن قابليت گريد و شبكه بندي و اعمال قانون يك سوم عكاسي برداشته ايد را با عكس هايي كه بدون استفاده از اين قابليت گرفته ايد، مقايسه كنيد.

قانون يك سوم با استفاده از قابليت شبكه بندي تصاوير به اين شكل است كهسوژه شما بايد در يكي از نقاط تقاطع عمودي و افقي قرار بگيرد.

براي فعال كردن خطوط شبكه اي grid در گوشي آيفون، به تنظيمات دوربين برويد و گريد را روشن كنيد.

۳.برنامه هاي ويرايش عكس نصب كنيد

گرفتن عكس، اولين گام براي رسيدن به يك عكس شگفت انگيز است. من اين اطمينان را به شما مي دهم كه ۹۹ درصد از عكس هاي زرق و برق داري كه شما را عاشق خود كرده اند، عكس هاي ويرايش شده هستند. مدت زماني كه صرف ويرايش عكس مي شود گاهي كم و گاهي زياد است. اما حتماً مجبور به ويرايش تصاوير نيستند. هرچند كه گاهي يك دستكاري در تصاوير، باعث صرفه جويي در زمان و هزينه براي تهيه يك تصوير از زيبايي هاي طبيعي مي شود. چون مي خواهيد يك تصوير، تمام زيبايي ها و ثروت هاي طبيعي كه ديده ايد را در بر بگيرد.

من وقتي كه زمان زيادي براي ويرايش دارم، اكثر عكس ها را در مك بوك خود ويرايش مي كنم و اغلب اوقات متوجه نخواهيد شد كه اين عكس توسط دوربين گوش من گرفته شده اند. برخي از برنامه هاي ويرايش تصاوير در تلفن همراه، بسيار عالي و كاربردي و در دسترس هستند و حتي مي توان در حال حركت هم از آنها استفاده و در زمان صرفه جويي كرد.

من براي نمايش تصاويرم در اينستاگرام، از اپليكيشن vsco و snapseed استفاده مي كنم.

۴.از قابليت زوم استفاده نكنيد

زوم كردن باعث مي شود به جزئيات نزديكتر شويد، ولي اين كار را نكنيد. بزرگ نمايي كيفيت تصوير را كاهش مي‌دهد و فقط يك ظاهر پيكسلي ايجاد مي كند.

هنگامي كه از بزرگنمايي يا زوم استفاده مي‌كنيد، ديگر نمي توانيد تصوير را ويرايش كنيد. در حالي كه اگر عكسي از فاصله دورتر گرفته شود، به راحتي مي توانيد آن را برش داده و اصلاح كنيد.

۵. سلفي بگيريد

من اغلب به تنهايي سفر مي‌كنم و عكاسي با آيفون به تنهايي و به صورت سلفي، كار سختي است. اما استفاده از سه پايه تلفن همراه و استفاده از بلوتوث از راه دور كار را آسان مي‌ كند. اين سه پايه ها جمع و جور هستند و به راحتي مي توان آنها را بيرون آورده و استفاده كرد.

سه پايه انعطاف پذير pixter در اطراف هر چيزي به راحتي پيچيده مي شود و مي توان با آن زاويه را تنظيم كرد. كنترل از راه دور آن بسيار پيشرفته است و داراي يك كيسه مناسب براي حمل و نقل مي باشد. اين وسيله، براي گرفتن عكس سلفي گزينه اي بسيار عالي است.

persianpishraneh.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.