۷ مدل سبيل مردانه و نكاتي براي رشد و نگهداري از آن ها

۱۲ بازديد

۷ مدل سبيل مردانه و نكاتي براي رشد و نگهداري از آن ها

هيچ چيز نمي تواند به اندازه يك سبيل چهره شما را تغيير دهد. هر مردي در طول زندگي خود حداقل يكبار هم كه شده يك مدل سبيل مردانه عجيب غريب و خاص مي گذارد. اخيرا سبيل در مد هم رواج بسياري پيدا كرده است و مدل هاي خلاقانه اي را به وجود آورده است. هنرمندان نيز از اين مد پيروي كرده و حتي گاهي نقش بسزايي در ايجاد و شيوع كمپين سبيل هاي خاص و جذاب داشته اند. از هنرمنداني كه در صنعت موسيقي در كشورمان فعاليت مي كنند، تا بازيگران هاليوودي مانند جاني دپ كه در فيلم هايي مانند دزدان دريايي كارائيب نقش آفريني كرده است، هر كدام مدل خاصي از سبيل دارند و حتي اين سبيل جزئي از هويت آن ها را نيز شكل داده است. مدل هاي مختلفي از سبيل وجود دارد كه مي تواند چهره شما را از صفر به صد تغيير دهد. در ادامه مطلب با ما همراه باشيد تا منتخبي از ۷ مدل سبيل مردانه مشهور و جذاب را به شما معرفي كنيم. 


در مورد مدل سبيل مردانه

سبيل مردانه نوعي از پوشش مد رايگان است كه مي تواند چهره شما را تا حد زيادي تغيير دهد. امروزه انواع مختلفي از سبيل ها را در خيابان و بر چهره مردان مي بينيم. سبيل هم مي تواند سنت و مردانگي را در چهره شما زنده كند و هم چهره اي خاص و جذاب براي شما ايجاد كند. ضمناً ممكن است بعضي از مدل هاي سبيل خيلي خاص باشند. سبيل در فرهنگ ايراني نقش ويژه اي نيز داشته و دارد و اهميت اين موضوع در حدي است كه بايد در مطلبي جداگانه به آن بپردازيم. البته بهتر است در انتخاب مدل سبيل دقت كنيد و در نظر بگيريد كه كدام مدل از سبيل براي چهره شما مناسب تر است، چون اگر در انتخاب آن اشتباه كنيد ممكن است براي شما نقشي منفي داشته باشد.

 

سبيل مردانه مي خواهيد؟

گذاشتن سبيل و رسيدگي به آن زمان بر است و طالب صبر و حوصله و نظمي مردانه است، بنابراين اگر شخصيتي داريد كه حوصله رسيدگي به آن را نداريد، بهتر است آن را فراموش كنيد، چون در اين صورت بيشتر از اينكه چهره شما را جذاب تر و مردانه تر نشان دهد، شما را به شكل دوره گرد هاي كارتن خواب نشان مي دهد. در ادامه ۷ مدل سبيل مردانه و نحوه رشد و رسيدگي به آن ها را براي شما عنوان خواهيم كرد.

۱- سبيل شورون (Chevron) سبيل مرسوم در ميان نجيب زادگان

شهرت اين سبيل در ميان هنرمندان از طريق بازيگري مشهور آمريكايي تام سلك Tom Selleck به وجود آمد. رشد اين نوع از سبيل ممكن است چند ماه طول بكشد. اين مدل سبيل نه كاملا، اما نسبتا مرتب و منظم است و از پريشاني و آشفتگي دور است. اين نوع از سبيل بر خلاف ظاهر زمخت خود چهره اي آرام و مردانه به وجود مي آورد. نكته مهم در مورد اين نوع از سبيل اين است كه بايد در نظر بگيريد كه مدل موي شما با اين مدل هماهنگ باشد و از اين مدل نمي توان با هر مدل مويي استفاده كرد. همچنين اين نوع از سبيل براي كساني كه جنس موي سبيل آن ها صاف است توصيه مي شود.

۲- سبيل والروس (شير ماهي)

اين سبيل به قدري خاص است كه نمي توانيم هدف آن را تنها در افزايش جذابيت چهره بيابيم. اين مدل در قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم شهرت بسياري داشت. براي ساختن اين مدل بايد مدتي در حدود ۵ ماه صبر كنيد. البته مدت هايي كه براي رشد هر مدل بيان مي شود، براي هر شخص متفاوت و بسته به سرعت رشد موهاي صورت افراد مختلف است. بعد از حدود ۵ ماه سبيل والروسي شروع به بلند شدن و آويزان شدن مي كند و شكل اصلي خود را به دست مي آورد. علت اينكه نام سبيل به نام والروس (شير ماهي) است اين است كه شير ماهي نيز مويي به اين شكل بر روي صورت خود دارد.

۳- سبيل قلمي (مويي)

شيوع اين سبك از زماني شروع شد كه هنرمندان هاليوودي همچون كلارك گيبل Clark Gable و ارول فلين Errol Flynn از اين مدل استفاده كردند. براي گذاشتن اين مدل از سبيل به كمتر از يك ماه زمان نياز است. البته اين نوع سيبيل نياز به مراقبت و اصلاح هميشگي و مداوم دارد. اين مدل سبيل به اين دليل به نام سبيل قلمي معروف است كه ضخامت آن مانند يك قلم كم است و شكلي صاف دارد.

۴- سبيل چخماقي

سبيل چخماقي يكي از مشهور ترين مدل هاي سبيل است. اين مدل سبيل در انتهاي دو سر آن خميدگي قابل توجهي به سمت بالا دارد و همين خميدگي اين مدل را متمايز مي كند. امروزه استفاده از اين نوع از سبيل دوباره رواج پيدا كرده است و با ست كردن آن با مدل هاي موي جديد از شكل كلاسيك آن خارج شده و به مد بي نظيري تبديل شده است. البته خميدگي دو سر اين مدل سبيل به خودي خود و يا به فرمان خدا شكل نمي گيرد، بنابراين اگر دوس داريد اين مدل را امتحان كنيد بايد از واكس مو براي حالت دادن اين مدل سبيل استفاده كنيد. پيشنهاد مي شود براي اين كار از واكس هاي مات استفاده كنيد و واكس موي براق را فراموش كنيد.

 

۵- سبيل دم اسبي

 

سبيل دم اسبي يكي از خاص ترين مدل هاي سبيل است. مدل دم اسبي براي شكل گرفتن به دو الي سه ماه زمان نياز دارد. البته شكل دادن به آن زحمت زيادي هم دارد. اين سبيل براي بيشتر افراد مناسب نيست و نتيجه جذابي به وجود نمي آورد، علت آن هم به خاص بودن اين مدل بر مي گردد. بنابراين قبل از انتخاب اين مدل روي اين موضوع نيز فكر كنيد.

۶- سبيل كابوي

سبيل كابوي را مي توان نسخه بزرگتر و شلوغ تري براي سبيل شورون دانست. فرق آن با سبيل شورون اين است كه سبيل كابوي كمي نامرتب تر و پرتر و اصلاح نشده تر به نظر مي رسد. سعي كنيد براي اصلاح اين مدل سبيل از قيچي استفاده كنيد و به هيچ وجه مقدار زيادي از آن را كوتاه نكنيد.

۷- سيبيل نامرتب (Scruffy)

نام اين سيبيل تقريبا گوياي همه چيز هست. البته اين نامرتب بودن هم نظم خودش را دارد و فقط سبك آن بر اساس يك شلوغي برنامه ريزي شده است. اين مدل گاهي با ته ريش نيز همراه مي شود و قويترين علت براي نامگذاري نامرتب براي اين مدل نيز احتمالا همين علت است. اين مدل سبيل توسط بسياري از هنرپيشه هاي هاليوودي همچون جاني دپ (Johnny Depp) و جيمز فرانكو (James Franco) استفاده مي شود و طرفداران زيادي هم دارد. البته اين مدل سبيل بسيار خاص نيست اما چهره جذابي براي شما به وجود مي آورد. اگر هيچ علاقه اي نداريد كه با يك مدل سبيل خاص جلب توجه كنيد و علاقه داريد كه يك سبيل جذاب و مردانه داشته باشيد، اين مدل سبيل را به شما پيشنهاد مي كنيم. براي رشد كردن اين نوع از سبيل نيز لازم نيست مدت زيادي صبر كنيد.

چطور سبيل بگذاريم؟

اگر نمي دانيد كه چطور بايد سبيل بگذاريد ما به شما مي گوييم. براي اينكه يك سبيل خوب از آب در بيايد فقط مقداري صبر لازم داريد. يك سبيل پرپشت و قطور يك شبه آماده نمي شود و يا قرصي وجود ندارد كه شب بخوريد و صبح كه از خواب بيدار مي شود سبيل در آورده باشيد. (البته فعلا اختراع نشده و با پيشرفت روز افزون انسان امروز تقريبا هيچ چيز بعيد نيست). بنابراين اگر سبيل مي خواهيد بايد جور آن را نيز بكشيد. ممكن است اينكه با يك سبيل كم پشت و كوتاه شروع كنيد و اين موضوع چهره شما را به هم بريزد و به شكل يك نوجوان تازه بالغ شده در بياييد مشكل داشته باشيد. براي حل اين مسئله مي توانيد صبر كنيد تا موهاي صورت شما به اندازه كافي بلند شوند و زماني كه احساس كرديد به ميزان كافي رشد كرده اند ريش هاي خود را كوتاه كنيد و مدل سبيل مورد نظر خود را از آن در بياوريد.

رشد سبيل را افزايش دهيد

چطور مي شود كه مي بينيم بعضي افراد در عرض مدت كوتاهي، به حدي موي صورتشان رشد كرده كه گويي سال ها درويشي پيشه كرده اند و ما آن ها را مدت هاست كه نديده ايم؟ خوب افزايش رشد ريش و سبيل هم قلق خود را دارد و با انجام چندين كار مي توانيد سرعت رشد آن ها را افزايش دهيد.

اولين راه افزايش سرعت رشد موي صورت استفاده از مكمل هاي معدني و ويتامين هاي مختلف است. آن ها به افزايش سرعت رشد موي صورت كمك مي كنند. مصرف بيشتر ويتامين هاي A، B، C، E و همچنين مصرف بيوتين باعث تقويت و تغذيه شدن پياز مو مي شود و مو را از پايه قوي تر مي كند. پوست انداختن پوست و نظافت پوست نيز تاثير زيادي بر سرعت رشد موي صورت دارند. مي توانيد براي نظافت بيشتر پوست بعد از تراشيدن موي صورت و قبل از شروع دوره از ماسك هاي تميز كننده پوست صورت استفاده كنيد تا شرايط سالم تري براي رشد موي صورت به وجود بيايد. استفاده از كرم هاي مرطوب كننده و آبرسان نيز مي توانند محيط مناسبتري براي رشد سريع موي صورت بر روي پوست ايجاد كنند. و آخرين موردي كه مي توانيم براي افزايش سرعت رشد موي صورت به شما پيشنهاد كنيم نوشيدن مايعات بيشتر و مخصوصاً آب بيشتر است.

مهمترين نكته : چطور سبيل هايمان اصلاح (نوك گيري) كنيم؟

اگر اين وظيفه خطير را به يك آرايشگر حاذق ميسپاريد كه هيچ، اما اگر خودتان اين كار را انجام مي دهيد پيشنهاد مي كنيم از تريمرهاي مخصوص صورت و ريش استفاده كنيد. البته استفاده از شانه و تريمر براي زماني است كه سبيل هاي شما به قدر كافي و به اندازه نمونه نهايي بلند نيستند. در صورتي كه سبيل هاي شما به قدر كافي رشد كرده اند و يا بلند هستند استفاده از قيچي توصيه مي شود. البته اين بار هم شانه را فراموش نكنيد تا كارتان تميز تر از آب در بيايد. نكته مهم در مورد اصلاح كردن سبيل اين است كه تنها زماني به اصلاح بپردازيد كه سبيل هاي شما كاملا خشك هستند. اين كار باعث مي شود تا اندازه هاي واقعي را در نظر بگيريد و نتيجه نهايي را به درستي تشخيص دهيد.

 

 

اگر دوست داريد چهره آراسته اي داشته باشيد خواندن مطلب چهار روش اصلاح براي مردان آراسته را هم به شما پيشنهاد مي كنيم

آخرين نكته

اگر بار اول است كه قصد داريد سبيل بگذاريد يك پيشنهاد براي شما داريم. بهتر است براي رفع حس جلب توجه منفي نسبت به تغييرات ناگهاني در ظاهرتان و يا خاص بودن مدل سبيل، از ته ريش در كنار سبيل مورد علاقه تان استفاده كنيد. البته اين پيشنهاد براي كساني است كه موي صورتشان كامل و پرپشت است و به كساني كه موهاي صورتشان در بعضي قسمت هاي صورت رشد ندارد يا رشد كمتري دارد، اصلا توصيه نمي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.