۱۰ مورد از زيباترين آبشار هاي هند

۱۱ بازديد

۱۰ مورد از زيباترين آبشار هاي هند

بسياري از آبشارهاي تماشايي در سرتاسر جهان به تنهايي در هند قرار دارند. اين آبشارهايي كه در هند قرار گرفته اند هر كدام زيبايي هاي خاص خود را دارند. بعضي از اين آبشارها نيز از لحاظ زيبايي و جغرافيايي كه در آن قرار گرفته اند در رتبه ي بالاتري قرار دارند. در ادامه به معرفي ۱۰ مورد از زيباترين آبشار هاي هند مي پردازيم.

 

زيباترين آبشار هاي هند

۱۰- آبشارهاي سوچيپورا، واياندا، كرالا

كرالا ايالتي در جنوب كشور هند است كه خط ساحلي طولاني و زيبايي با درياي عرب دارد و مركز آن شهر تريواندروم است. آبشار سوچيپورا حدود ۲۰۰ متر ارتفاع دارد. سه آبشار در سلسله كوه هاي ولاريمالا در واياندا قرار دارند. آبشار سوچيپورا به «آبشار سنگي نگهبان» مشهور است. اين آبشار يكي از معروف ترين آبشارها در ميان آبشارهايي است كه در كرالا قرار دارند. علاوه بر زيبايي بي نظير آبشار سوچيپورا، اين آبشار به وسيله ي جنگل بسيار انبوه و هميشه سبزي احاطه شده است.

كلمه ي «سوچي» و «پورا» در زبان مالايالامي (شاخه اي از زبان Dravidian كه در كرانه ي مالابار در جنوب خاوري هندوستان رواج دارد)، به ترتيب به معناي «سوزن» و «سنگ» است. در واقع نام اين آبشار از روي فرم سنگ هاي سوزني كه در اين منطقه قرار دارند گرفته شده است. در زير اين آبشار فضايي براي شنا كردن وجود دارد. در فصل هاي باراني در هند مقدار جريان آب در اين آبشار به حداكثر خود مي رسد. زيبايي اين آبشار در اين موقع از سال دوبرابر مي شود.

در مسيري كه به اين آبشار مي رسد شما مي توانيد از مناظر باغ هاي چاي كه در ناحيه ي واياندا قرار دارند لذت ببريد. كساني كه علاقه ي زيادي به راه پيمايي، كوهنوردي و گشت و گذار در حيات وحش دارند مي توانند از اين منطقه لذت ببرند. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي سوچيپورا در رتبه ي دهم قرار دارد.

۹- آبشارهاي كورتالام، تيرونلولي، تاميل نادو

 

كورتلام شهري كوچك است كه در قسمت غربي تيرونلولي در ناحيه اي به نام تاميل نادو قرار دارد. اين شهر در بين توريست ها به خاطر داشتن آبشارهاي زيبا از جمله آبشار كورتالام بسيار مشهور است. ۹ آبشار بسيار زيباي ديگر در اين ناحيه قرار دارد:

  • آبشارهاي اصلي (پرارووي)
  • آبشارهاي كوچك (چيترارووي)
  • آبشارهاي هاني (تنارووي)
  • آبشارهاي شنباگادوي
  • آبشارهاي پنج­ گانه (آيندهارووي)
  • آبشارهاي جديد (پوتوآروي)
  • آبشارهاي قديمي (پاژايا كورتالارووي)
  • آبشارهاي تايگر (پولي آرووي)
  • آبشارهاي باغ ميوه (پازاتوتا آرووي)

از ميان آبشارهايي كه نام آن ها در بالا ذكر شد تنها از طريق جاده مي توان به سه تاي آنها (آبشارهاي اصلي، آبشارهاي پنج گانه و آبشارهاي قديمي) نزديك شد. براي اينكه به باقي آبشارها نزديك شويد بايد مدت زيادي را از كوه بالا برويد. فصل هاي باراني از بهترين فصل هايي است كه مي توانيد از اين آبشارها ديدن كنيد زيرا در اين فصل ها آب اين آبشارها به حداكثر خود مي رسد و زيبايي اين آبشارها دوچندان مي شود.

آبشار اصلي پرارووي با ارتفاع ۶۰ متر از بلندترين آبشارها در ناحيه ي كورتالام مي باشد. آبشارهاي كورتالام به «چشمه هاي معدني طبيعي جنوب هند» معروف هستند زيرا آب اين آبشارها خاصيت درماني نيز دارد. گفته مي شود كه بسياري از امراض پوستي در آب اين آبشارها درمان مي شوند. استراحتگاه هاي درماني بسياري در نزديكي اين آبشارها ساخته شده است. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي كورتالام در رتبه ي نهم قرار دارد.

اگر اهل طبيعت گردي هستيد يا به طبيعت و زيبايي هاي آن علاقه منديد مطلب ۹ نمونه از شگفت انگيز ترين و زيباترين غارهاي جهان نيز مي تواند براي شما جذاب باشد.

 

 

۸- آبشارهاي دهوئاندهار، جبلپور، مادايا پرادش

 

 

 آبشارهاي دهوئاندرهار آبشار بسيار خوش منظره اي است كه در ناحيه ي مقدس جبلپور در مادايا پرادش قرار دارند. آبشارهاي دهوئاندهار همچنين «آبشار مه آلود» نيز ناميده مي شوند زيرا آب اين آبشارها در هنگام فرود مه توليد مي كنند. آبشارهاي دهوئاندهار ارتفاعي حدود ۳۰ متر دارند. آبگيري كه در زير اين آبشار قرار دارد حدود ۳۵۰ فوت عمق دارد. علاوه بر مه اي كه اطراف اين آبشار قرار دارد سنگ هاي مرمري كه در اطراف اين آبشار قرار گرفته زيبايي اين آبشار را دوچندان مي كند.

اگر مي خواهيد از اين آبشار لذت ببريد بهتر است در فصل هاي باراني از اين آبشار ديدن كنيد. در فصل هاي باراني با بالا رفتن جريان آب اين آبشارها نمي توانيد شاهد برخورد آب با سنگ هاي اطراف آن باشيد. به همين دليل در فصل هاي باراني امكانات قايق سواري در آن ناحيه براي توريست ها فراهم است و مي توانند از آن لذت ببرند. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي دهوئاندهار در رتبه ي هشتم قرار دارد.

۷- آبشارهاي الفنت (فيل)، شيلونگ، مگالايا

 

 

يكي از مكان هاي بسيار ديدني در شيلونگ آبشار الفنت است. نام اين آبشار را به اين علت الفنت گذاشته اند كه در نزديكي اين آبشار سنگي به شكل فيل قرار دارد. محلي هاي آن منطقه اين آبشار را «آبشار سه طبقه» مي نامند. همانطور كه از نام اين آبشار پيدا است، آب اين آبشار بر روي سنگ هايي كه در سه سطح قرار دارند برخورد مي كند و منظره ي بسيار زيبايي را براي بيندگان به ارمغان مي آورد. در فصل هاي باراني با توجه به زياد شدن جريان آب، منظره ي اين آبشار بسيار شگفت انگيز مي شود. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي الفنت در رتبه ي هفتم قرار دارد.

۶- آبشارهاي كپتي، موسوري، دهرادون، اوتاراخاند

آبشارهاي كپتي با ارتفاع ۴۰ فوت از بلندترين آبشارهايي هستند كه در تپه ي موسوري در ناحيه ي دهرادون در اوتاراخاند قرار دارند. اين تپه در ارتفاع ۴۵۰۰۰ فوتي از سطح دريا قرار دارد. اين آبشارها به علت داشتن چشم انداز وسيع و زيبا بسيار مشهور هستند. در سال ۱۸۳۵ شخصي انگليسي به نام جان مكينان اين محل را توسع بخشيد و آن را براي بازديد توريست ها آماده كرد. آبشارهاي بسياري در اين منطقه قرار دارند اما هيچ كدام از ين آبشارها به زيبايي آبشارهاي كپتي نمي باشد. استخر طبيعي در قسمت زيرين اين آبشار وجود دارد. چشم انداز بسيار زيبا و وسيع اين آبشار منظره اي بسيار نفس گير براي شما به ارمغان مي آورد. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي كپتي در رتبه ي ششم قرار دارد.

۵- آبشارهاي هوگناكال، دارماپوري، تاميل نادو

 

آبشارهاي هوگناكال مطمئناً يكي از زيباترين آبشارها در ناحيه ي تاميل نادو است. اين مجموعه از آبشارها بر روي رودخانه ي كاوري در ناحيه ي دارماپوري در تاميل نادو قرار دارد. اين آبشار يكي از جاذبه هاي توريستي اين منطقه است و توريست ها مي توانند بر روي اين رودخانه و در كنار اين آبشار قايق سواري كنند، آب اين آبشار همچنين خاصيت درماني نيز دارد.

شما نمي توانيد از طريق جاده به اين آبشار نزديك شويد بلكه به وسيله ي قايق مي توانيد به اين آبشار برويد. اما قايق سواري بر روي اين رودخانه تنها در فصل هاي غير باراني مجاز مي باشد. آبشارهاي هوگناكال متشكل از چند آبشار مي باشد كه بلندترين اين آبشارها ارتفاعي حدود ۶۵ فوت و كوتاهترين اين آبشارها ارتفاعي حدود ۲۵ فوت دارد. جريان تند آب اين آبشارها و برخورد آن با سنگ ها مه بسيار زيادي را در اين منطقه توليد مي كند. سنگ هاي كربناتيت (سنگ هاي كربنات دار با منشاء آتشفشاني) كه در اين منطقه قرار دارند از قديمي ترين سنگ ها در سرتاسر جهان مي باشند.

بهتر است در فصل هاي باراني از اين آبشار ديدن نكنيد زيرا در فصل هاي باراني با توجه به زياد شدن جريان آب، راه هاي آبي كه به اين آبشار مي رسند بسيار خطرناك مي باشند و سرويس هاي قايق راني نيز در اين فصل تعطيل مي باشند. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي هوگناكال در رتبه ي پنجم قرار دارد.

۴- آبشارهاي نوهكاليكاي، چراپونجي، مگالايا

 

آبشارهاي نوهكاليكاي از چهارمين آبشارهاي بلند در هند مي باشند. اين آبشارهاي بسيار زيبا در تپه هاي غربي خاسي در شهر چراپونجي در منطقه ي مگالايا قرار دارند. بدون شك، آبشارهاي نوهكاليكاي از زيباترين آبشارها در منطقه ي مگالايا است. فرود آمدن آب اين آبشار از تخته هاي سنگي كه در ارتفاع بسيار زياد قرار گرفته اند و احاطه شدن آن به وسيله ي جنگل هميشه سبز زيبايي اين آبشار را دوچندان كرده است. جريان بي وقفه ي آب هاي اين آبشار از ارتفاعات سنگي استخري را در قسمت زيرين اين آبشار ايجاد كرده است. سرتاسر زمستان آب اين استخر به رنگ آبي بسيار زيبايي در مي آيد. و در فصل تابستان رنگ اين استخر به سبزي مي­گرايد.

سعي كنيد كه در فصل هاي باراني از اين آبشار ديدن نكنيد زيرا در فصل هاي باراني لايه ي ضخيمي از ابر جلوي ديد شما را مي پوشاند و شما نمي توانيد از مناظر زيباي اين ناحيه لذت ببريد. بهترين فصل براي بازديد از اين آبشار فصل پاييز است، زيرا در فصل پاييز آسمان اين منطقه صاف و بدون ابر است و شما مي توانيد از اين آبشار لذت ببريد. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي نوهكاليكاي در رتبه ي چهارم قرار دارد.

۳- آبشارهاي جوگ، شيموگ، كارناتاكا

آبشارهاي شكوهمند جوگ در بستر رودخانه ي شاراواتي در شيموگا در منطقه ي كارناتاكا قرار دارند. آبشارهاي جوگ با ارتفاع ۸۳۰ فوت از مرتفع ترين آبشارها در هند است. اين آبشار متشكل از چهار آبشار است كه همگي با هم آبشارهاي جوگ را تشكيل مي دهند و منظره ي بسيار زيبايي را براي بازديد كنندگان به ارمغان مي آوردند. شما مي توانيد از طريق اتوبان ملي ۴ به اين آبشار برويد. پيشنهاد مي شود كه در فصل هاي باراني از اين آبشارهاي جوگ ديدن كنيد زيرا جريان آب در اين فصل به حداكثر خود مي رسد. شما نمي توانيد به راحتي از پس زمينه و دورنماي انبوه و جنگلي سبز اين آبشار چشم برداريد.

در فصل هاي باراني مي توانيد شاهد رنگين كماني باشيد كه در نزديكي اين آبشار تشكيل مي شود. اما در فصل هايي غير از فصل هاي باراني شما تنها مي توانيد از جريان آب اين آبشار لذت ببريد. ۱۵۰۰ پله در تپه اي در نزديكي اين آبشار ساخته شده تا بازديدكنندگان بتوانند به بالاي اين آبشار بروند و از زاويه اي متفاوت اين آبشار را نظاره كنند. بازديدكنندگان تنها در فصولي غير از فصول باراني مي توانند از اين پله ها بالا بروند، چون در فصول باراني با توجه به افزايش مقدار آب اين آبشار بالارفتن از اين پله ها خطرناك مي باشد. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي جوگ در رتبه ي سوم قرار دارد.

۲- آبشارهاي آتيراپيلي، چالاكودي، تريسور، كرالا

 

آبشارهاي زيباي آتيراپيلي دربستر رودخانه ي چالاكودي در ناحيه ي كرالا قرار گرفته اند. اين آبشار يكي از عظيم ترين و زيباترين آبشارها در كرلا است. شما مي توانيد در همه ي فصل هاي سال از اين آبشار بسيار زيبا ديدن كنيد. با توجه به زيبايي اين آبشار، نام ديگر آن «نياگاراي هند» مي باشد. آبشارهاي آتيراپيلي متشكل از ۴ آبشار است. ارتفاع اين آبشار ۸۹ فوت مي باشد و پهناي آن ۳۳۰ فوت است. چشم انداز زيباي اين آبشار پوشيده از جنگل هاي باراني هميشه سبز است و به همين علت يكي از جاذبه هاي اين منطقه به شمار مي آيد. جريان آب اين آبشار بر سنگ هاي اطراف اين ناحيه برخورد مي كند و باعث ايجاد مه در نزديكي اين منطقه مي شود.

دو آبشار زيباي ديگر در نزديكي آتيراپيلي قرار دارند كه نام هاي آنها چاپرا و وازاچل مي باشد. آبشار وازاچل در نزديكي جاده قرار دارد. در فصل هاي باراني، قطرات آب اين آبشار در هوا پراكنده مي شوند و اين افشانه هاي آب به صورت شما برخورد مي كنند و احساس بسيار زيبايي را در شما بر مي انگيزاند. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي آتيراپيلي در رتبه ي دوم قرار دارد.

۱- آبشارهاي دودهساگار، سانگوئم، گوا

 

آبشارهاي بسيار زيباي دودهساگار در گوا بدون شك يكي از زيباترين آبشارها در سرتاسر هند است. دودهسگار در انگليسي به معناي «اقيانوس شير» است. همانطور كه از نام اين آبشار پيدا است جريان آب هايي كه از لابه لاي سنگ ها به پايين مي ريزد مانند جريان هاي شير است. اگر شما به گوا سفر مي كنيد حتماً از اين آبشار ديدن كنيد. دودهساگار متشكل از ۴ آبشار ديگر است كه از ارتفاعات غربي كوه گات به پايين فرو مي ريزد. اين آبشار ارتفاعي حدود ۱۰۲۰ فوت دارد و از ششمين آبشارهاي مرتفع در هند به شمار مي آيد.

اگر مي خواهيد از زيبايي اين آبشار  بيشترين لذت را ببريد توصيه مي كنيم در فصل هاي باراني براي ديدن اين آبشار به گوا سفر كنيد. جريان شديد آبشارهاي دودهساگار در فصل هاي باراني يقيناً با جلوه ي بصري شگرف اش هر چشمي را مسحور مي كند. غافلگيري ديگر براي شما اين است كه مسير راه آهن هند جنوبي دقيقاً از مقابل آبشارهاي شكوهمند دودهساگار عبور مي كند. پس قطاري از ايستگاه راه آهن كولن در نزديكي پارك ملي مولم بگيريد. وقتي اين قطار از پل طاقداري مي گذرد كه درست در مقابل آبشارهاي مذكور واقع است، منظره اي نفس گير از اين آبشارهاي تماشايي را مشاهده خواهيد كرد. همچنين مي توانيد در طول مسير راه آهن به سوي اين آبشارها پياده روي كنيد. تونل قديم راه آهن را بريتانيايي ها ساخته اند و جنگل هاي متراكم سرسبزي كه در كنار اين آبشارها واقع هستند نيز از جذابيت هاي لذتبخش سفر شما به شمار خواند آمد. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي دودهساگار در رتبه ي اول قرار دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.