بيوگرافي بولگاري : جواهرات و كالاي لوكس با ظرافت ايتاليايي و پيشينه يوناني

۱۰ بازديد

بيوگرافي بولگاري : جواهرات و كالاي لوكس با ظرافت ايتاليايي و پيشينه يوناني

بولگاري يكي از برجسته ترين نام هاي تجاري عرصه ي جواهرات و كالاي لوكس در ايتاليا محسوب مي شود. اين شركت در زمينه هاي بيشماري از جواهرات نقره گرفته تا هتلداري مشغول به فعاليت است.  در اين مطلب نگاهي خواهيم انداخت به تاريخچه ي بولگاري كه از روستايي كوچك در يونان شروع شد و اكنون به يكي از معروف ترين علامت هاي تجاري تبديل شده است. دليل اينكه در لوگوي شركت به جاي Bulgari ازBVLGARI استفاده شده است، چيست؟ با باميلو بلاگ همراه باشيد.

 

persianpishraneh.com

بنيان گذار بولگاري

سوتيريوس وولگاريس (Sotirios Voulgaris) در سال ۱۸۵۷ در روستايي كوچك در رشته كوه پيندوس (Pindus) واقع در شمال يونان ديده به جهان گشود. از زمان امپراتوري روم شرقي (Byzantine Empire)، اين ناحيه به هنر نقره كاري مشهور بوده است. هنري كه از اجداد به فرزندان منتقل مي شد. خانواده ي وولگاريس هم در اين زمينه مشغول به كار بودند. تخصص اصلي آنها گوشواره نقره، سگگ كمربند، و غلاف شمشير بوده است. سوتيريوس نيز هنر نقره كاري را دنبال كرد. البته وي خود را يك هنرمند واقعي و كارآفرين مي دانست. سوتيريوس در كنار پدر هنر سنگ زني و مهارت هاي نقره كاري خود را به اوج رسانيد.

وولگاريس در سال ۱۸۷۷ به كورفو (Corfu) نقل مكان كرد. كورفو جزيره اي در شمال غربي يونان است. از آنجا به شهر ناپل (Naples) رفت و در نهايت نيز بسال ۱۸۸۱ در رم (Rome)، پايتخت كشور ايتاليا كه به سرعت در حال مدرنيزه شدن بود، ساكن شد. وولگاريس در سال ۱۸۸۴ اولين فروشگاه خود را در رم افتتاح كرد.

به دنبال رشد كسب و كار، وي نام فروشگاه خود را از وورگاريس به بولگاري (Bulgari) تغيير داد. بولگاري نسخه ي آوايي نام خانوادگي او بود كه با زبان ايتاليايي هماهنگ شده بود و اين نام براي شركت جديد برگزيده شد.

وولگاريس در سال ۱۹۰۴ به همراه دو پسرش كونستانتينو (Constantino) و جورجو (Giorgio) فروشگاه مركزي خود را با نام بولگاري در خيابان معروف «ويا دي كوندوتي» (Via Dei Condotti) رم افتتاح كرد. اين خيابان محلي براي بازديد توريست هاي ثروتمند بريتانيايي و آمريكايي بشمار مي رفت. بولگاري به سرعت در زمينه ي كالاهاي لوكس، بخصوص طراحي جواهرات يوناني و رومي شهرت پيدا كرد.

سكان دار بعدي بولگاري

در سال ۱۹۳۲ كه سوتيريوس وولگاريس رخت از جهان فروبست، ضمام امور به دست فرزندان او يعني كونستانتينو و جورجو سپرده شد. اين دو تاريخچه ي بولگاري را به سمت جديدي هدايت كردند. آنها طراحي داخلي فروشگاه هاي خود را به ساختاري مجلل و بين المللي تغيير دادند. در همين راستا سنگ مرمر ايتاليايي صورتي و بژ شاخصه ي اصلي اين طراحي و نماد فروشگاه هاي بولگاري قرار گرفت.

در ادامه ي اين تغييرات لوگوي شركت بر اساس الفباي لاتين كه در آن زمان رايج بود از Bulgari به BVLGARI تغيير يافت. حرف u در اين لوگو به V تغيير كرد. البته تلفظ اين واژه هنوز هم به شكل قديمي آن است. حتي آدرس اينترنتي شركت نيز با واژه ي Bulgari نوشته مي شود. اين دو برادر توانستند شهرت بولگاري را بيش از پيش افزايش دهند و آن را در زمينه ي جواهرات به يك مرجع تبديل كنند.

پس از وقوع جنگ جهاني دوم، بولگاري مواد اوليه ي خود را از سنگ هاي بسيار گران بها جدا كرد و روي طلاي زرد متمركز شد. اين مسأله در سال هاي پس از جنگ تغيير كرد. جواهرات پلاتينيوم، تزئين شده با الماس، زمرد، ياقوت كبود و ياقوت سرخ محصولات اصلي بولگاري را تشكيل مي دادند. طي دهه ي ۱۹۶۰ شهرت شركت بسيار افزايش يافت و در زمينه ي جواهرات و كالاهاي لوكس در ايتاليا و آمريكا حرف اول را مي زد.

استحكام تجارت و پايه هاي شركت

در سال ۱۹۶۷ سه فرزند جورجو سكان شركت را در اختيار گرفتند و نسل سوم رياست شروع شد. طي دهه ي ۱۹۷۰ بولگاري وجهه ي جهاني به خود گرفت و فروشگاه هاي خود را در شهرهاي نيويورك (New York) آمريكا، ژنو (Geneva) سوئيس و پاريس (Paris) فرانسه افتتاح كرد. اين شركت همچنين به عرصه ي ساعت هاي مچي نيز وارد شد. اينجا بود كه ساعت هاي مچي، انگشتر و دستبندهاي با طرح مار توسط آنها ساخته شد. افراد مشهور نيز به رونق اين شركت و شهرت روزافزون آن كمك فراواني كردند. از جمله اين افراد مي توان به سوفيا لورن (Sophia Loren)، آدري هپبورن (Audrey Hepburn) و اليزابت تيلور (Elizabeth Taylor) اشاره كرد.

توسعه تجارت

دهه ي ۱۹۸۰ با ركود تجارت همراه بود. براي مقابله با اين ركود، بولگاري تبليغات گسترده اي را شروع كرد. اين شركت فروشگاه هاي خرده فروشي جديدي را در سراسر جهان افتتاح نمود و تنوع محصولات خود را افزايش داد.

بولگاري تمركز خود را از طراحي جواهرات براي مراسم هاي خاص به محصولات روزمره تغيير داد. دهه ي پس از آن نيز محصولاتي همچون عطر، شال، كراوات، عينك آفتابي و چرم به دايره ي محصولات آنها اضافه شد

.

در سال ۲۰۰۱ طي يك سرمايه گذاري مشترك با شركت هتل سازي لاكچري گروپ (Luxury Group) پروژه ي استراحتگاه و هتل هاي بولگاري (Bulgari Hotels & Resorts) كليد خورد. اولين هتل در سال ۲۰۰۴ در شهر رم افتتاح شد. پاي هتل هاي بولگاري به ميلان (Milan)، بالي (Bali) و لندن (London) نيز كشيده شد. شانگهاي (Shanghai)، پكن (Beijing) و دبي (Dubai) از اهداف بعدي اين شركت براي تأسيس هتل بشمار مي روند. هتل و استراحتگاه بولگاري در سال ۲۰۱۵ در دبي (تصوير) افتتاح شد.

persianpishraneh.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.