برترين برندهاي بين المللي زيبايي و سلامت: ژيلت

۱۰ بازديد

برترين برندهاي بين المللي زيبايي و سلامت: ژيلت

براي اصلاح بهتر و زيباتر موهاي صورت سال هاي زيادي در جريان است. از دهه ي ۱۸۰۰ ميلادي به عنوان عصر طلايي تيغ سلماني ياد مي شود. مردها براي اصلاح ريش و سبيل خود به سلماني ها مي رفتند و هنگام خروج احساس غرور خاصي به آنها دست مي داد.  چندي بعد كينگ سي. ژيلت در دنياي آرايش صورت آقايان تحولي ايجاد كرد كه به مانند ظهور تلويزيون رنگي و پايان عصر تلويزيون سياه و سفيد بود. با باميلو بلاگ همراه باشيد.

PERSIANPISHRANEH.COM

شروعي هموار براي ژيلت

در سال ۱۹۰۱ ميلادي كينگ سي. ژيلت (King C. Gillette) اولين ريش تراش را اختراع كرد. اين ريش تراش در ۱۵ نوامبر ۱۹۰۴ (۲۴ آبان ۱۲۸۳ شمسي) ثبت اختراع شد. با وجود اختراع جديد ديگر تيغ هاي سلماني قديمي كارآيي خود را از دست دادند. افراد مجبور نبودند براي تيز كردن تيغ هاي خود به سلماني ها مراجعه كنند.

ايده ي جديد، ترفند بسيار جذاب و مبتكرانه اي بود. تيغ هاي سلماني قديمي پس از كند شدن بايد تيز مي شدند. از طرفي استفاده از اين تيغ ها براي همه ي افراد ساده نبود. بيشتر افراد ترجيح مي دادند براي اصلاح موهاي صورت خود به سلماني مراجعه كنند. ريش تراش جديد داراي دسته بود و گيره ي آن به راحتي تيغ را نگه مي داشت. از طرفي وقتي تيغ كند مي شد به سادگي قابل تعويض بود.

خلاقيتي كه متوقف نشد

طي قرن گذشته ژيلت همواره در زمينه ي لوازم و ابزار اصلاح مبتكر و پيشرو بوده است. محصولات ژيلت هميشه رقابت آفرين بوده اند. كينگ سي. ژيلت پس از اختراع اولين ريش تراش خود شركت را بر پايه ي يك شعار اساسي پايه ريزي كرد

امروزه ژيلت داراي دو مركز تحقيق و توسعه در بوستون (Boston) ايالات متحده و ردينگ (Reading) بريتانيا است. بيشتر فعاليت هاي تحقيق و توسعه در اين دو مركز انجام مي شود. متخصصان بوستون و ردينگ همواره پيشرفت هاي علمي و خلاقيت را با يكديگر در هم مي آميزند. بنابراين محصولات اين شركت در بهترين شكل ممكن به بازار عرضه مي شود.

ژيلت و جهان ورزش

ژيلت هميشه ارتباط تنگاتنگي با جهان ورزش و ورزشكاران داشته است. شايد بتوان گفت بخش عمده ي شهرت اين برند جهاني مرهون ارتباط آن با جهان ورزش است. ژيلت توانسته ارتباط مؤثري با ورزشكاران درجه يك جهاني داشته باشد. اين ارتباط به ابتداي دهه ي ۱۹۰۰ ميلادي برمي گردد. ظاهراً اثرگذاري و ارزش بالاي ارتباط با ورزشكاران از ديد شركت كاملاً درك شده است. آگهي هاي تصويري سال ۱۹۱۰ شامل تيم بيسبال پيتزبورگ پيريتس (Pittsburgh Pirates) و بازيكن مشهور بيسبال هانس واگنر (Honus Wagner) براي اولين ريش تراش شركت، شاهدي بر اين مدعاست.

با اين وجود شايد بازي هاي بوكس بيشترين بازده ي مادي را براي ژيلت به ارمغان آورده است. دليل اين مسأله احتمالاً به طرفداران بيشمار مرد اين رشته ي ورزشي مرتبط است. بينندگان سرسام آور رينگ هاي بوكس درآمد هنگفتي براي فعالان اين رشته ي ورزشي پديد مي آورند.

برنامه اختصاصي و نقطه عطف شركت

در سال ۱۹۴۲ اولين برنامه ي اختصاصي ژيلت با عنوان كَوِلكِيد آف سپورتس (Cavalcade of Sports) روي امواج راديو رفت. اين برنامه رويدادهاي اختصاصي ورزشي حمايت شده توسط ژيلت را به صورت زنده پخش مي كرد. كولكيد آف سپورتس بعدها به صورت نمايش تلويزيوني درآمد و تا سال ۱۹۶۰ به فعاليت خود ادامه داد. مي توان گفت تقريباً تمام رويدادهاي بزرگ ورزشي آمريكا از طريق اين برنامه پخش مي شد.

PERSIANPISHRANEH.COM

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.