۱۰ جاذبه گردشگري برتر در ايتاليا

۸ بازديد

۱۰ جاذبه گردشگري برتر در ايتاليا

ايتاليا كشوري با سابقه تاريخي است. سفر به ايتاليا آرزوي خيلي هاست. اگر براي تعطيلات ايتاليا را انتخاب كرده ايد، مطمئنا در پي يافتن جاذبه هاي ايتاليا هستيد كه بتوانيد نهايت لذت را از سفرتان ببريد. در ادامه با ما همراه باشيد تا با ۱۰ مكان ديدني برتر در ايتاليا آشنا شويد و سفري خاطره انگيز را تجربه كنيد.

۱- كلوسئوم  Colosseum

براي مسافران كلوسئوم از مكان هايي است كه بايد ببينند. اين آمفي تئاتر بزرگ كه در نوع خود بزرگترين جايي است كه تاكنون توسط امپراطوري روم ساخته شده است و يك مدل براي امكانات ورزشي است كه تا به دوران مدرن باقي مانده است  و يك يادآوري برجسته از دوران باستان وتاريخ گسترده اي از رم است.

۲- كانال هاي ونيز  Venice Canals

گوندولا سواري سنتي است كه قرن ها در بين مسافران ونيز مرسوم است. ونيز شهري جزيره اي است و در خيابان هاي شهر، كانال هاي طولاني دارد. در بين كانال ها ساختمان هاي قديمي مي بينيد كه براي صدها سال دست نخورده باقي مانده اند. معروف ترين كانال ونيز، گراند كانال نام دارد و يكي از زيباترين مكان ها براي گرفتن عكسهاي عاشقانه است.

۳- پمپئي Pompeii

خرابه هاي شهر پمپئي، بر اثر انفجار آتشفشان كوه وزوو به وچود آمده است.  كاوش و حفاري بقاياي خانه ها، بازارها، حمام ها، معابد، تئاترها، نشان از زندگي باستاني دارد. گردشگران تور ايتاليا مي توانند با رفتن به اين شهر، از روم ۲۰۰۰ سال قبل ديدن كنند.

۴- برج كج پيزا  Leaning Tower of Pisa

برج كج پيزا يكي از مهمترين جاذبه هاي شهر پيزاست. شهرت اين برج به دليل نقص به وجود آمده در آن است. آغاز ساخت اين برج در دوره رنسانس در ۹ آگوست ۱۱۷۳ به انجام رسيد و پس از ۱۷۷ سال ، سرانجام در سال ۱۳۵۰ كار ساخت آن به پايان رسيد. برج كج پيزا با وجودي كه تنها برج كج جهان نيست، ولي مشهورترين آن در كل جهان مي‌باشد. امروزه بازديدكنندگان مي توانند از پله هاي برج بالا روند و سراسر شهر پيزا را ببينند.

۵- درياچه كومو  Lake Como

درياچه كومو يكي از ديدني ترين مناطق ايتالياست. هواي خوب، آب، منظره ي كوهستاني از ويژگي هاي اين منطقه زيبا از محسوب مي شود. در اين منطقه ويلاها و كاخ هاي بسار مجللي وجود دارد. ثروتمندان تعطيلات را در درياچه كومو مي گذرانند. اين درياچه يكي از جاذبه‌هاي گردشگري ايتاليا و ديدني هاي ايتاليا به شمار مي‌رود و در آن فعاليت‌هاي تفريحي از جمله ماهي‌گيري انجام مي‌شود.

۶- ساحل آمالفي  Amalfi Coast

ساحل آمالفي ميراث جهاني يونسكوست كه در ساحل جنوبي شبه جزيره سورنتين در استان سالرنو در جنوب ايتاليا قرار دارد. شهرهايي بر روي دامنه كوه هاي شيب دار كه به سوي دريا مي روند. يكي از شهرهاي اصلي اين منطقه Positano است اما كل منطقه محبوب گردشگران تور اروپامي باشد. اين منطقه از مناطق مورد علاقه ثروتمندان جهان است كه براي تعطيلات آمالفي را انتخاب مي كنند.

۷- كليساي سانتا ماريا دل فيوره فلورانس  Florence Duomo Santa Maria del Fiore

سانتا ماريا دل فيوره يكي از بهترين كليساهاي جامع در جهان است كه در سال ۱۲۹۶ ميلادي ساخته شده است. در سال ۱۴۳۴ بزرگ ترين گنبد قرمز و آجري سراسر دنيا، توسط فيليپو برونلسكي بنا شد. برج ناقوس كليسا بر پايه اي ۸۲ متري ساخته شده است. در مجموع ۴۱۴ پله را بايد بپيماييد تا به برج ناقوس برسيد و نمايي فوق العاده از فلورانس را ببينيد. اين كليسا از جمله جاذبه هاي محبوب گردشگران جهاني است.

۸- پنج سرزمين Cinque Terre

Cinque Terre كه به پنج روستا ترجمه مي شود، پنج روستاي ساحلي با صخره هاي شيب دار و تپه است. مونته روسو آل ماره، ورنزا، Corniglia، مانارولا و ريوماگيوره نام اين پنج روستا هستند. يكي از مشخصه هاي اين روستا وجود تعداد زياد قايق در كنار اسكله آن است. قايق سواري ، شنا كردن در درياي آرام و آبي ، پياده روي و تماشاي غروب آفتاب در كنار دريا از دلايلي است كه توريست هاي زيادي را به اين منطقه مي كشاند.

۹- شهر واتيكان  Vatican City

واتيكان خانه ي باارزش ترين مجموعه هاي هتري جهان است. كليساي سنت پيتر و ميدان سنت پيتر از جمله جاذبه هاي واتيكان هستند. همچنين كليساي سيستين به خاطر معماري و تزئينات فرسكوي هنرمندان عصر رنسانس همچون ميكل آنژ، ساندرو بوتيچلي، پيترو پروجينو، پينتوروچيو و ديگران مشهور است.

۱۰- رومن فروم  Roman Forum

.

رومن فروم همان چيزي است كه در نگاه اول شما را به رم باستان ميبرد. اهميت تاريخي اين مكان به عنوان قلب امپراتوري روم نمي تواند اغراق آميز باشد. اين ميدان مركز بازرگاني، سياسي و مذهبي رم باستان بوده است و طاق سپتيموس سوروس، معبد ساترن، طاق تايتوس و خانه وستال ها در اين ميدان بوده است. پياده روي در فاصله ساختمان ها بسيار لذت بخش و دوست داشتني است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.