راهنماي خريد لوازم تحرير مدرسه به بهانۀ شروع سال جديد تحصيلي

۷ بازديد

راهنماي خريد لوازم تحرير مدرسه به بهانۀ شروع سال جديد تحصيلي


بوي ماه مهر مي آيد. عده اي وحشت زده مي شوند و عده اي خوشحال. عده اي وحشت زده از آمدن ماه مهر و شروع مدرسه و عده اي ديگر وحشت زده از هزينه هاي بالاي خريد هاي مدرسه. در اين مطلب روي صحبت ما با كساني است كه از آمدن مهر خوشحال هستند و كساني كه از هزينه هاي بالاي خريد لوازم تحرير مدرسه وحشت زده هستند. قصد داريم نكاتي را براي خريد بهتر و به صرفه تر لوازم تحرير مدرسه براي شما بيان كنيم. نكاتي كه با آن خريدي تمام و كمال و مقرون به صرفه داشته باشيد.

 

persianpishraneh.com

خريد لوازم تحرير مدرسه


به ماه مهر نزديك مي شويم. چند هفته بيشتر نمانده تا مدرسه ها باز شوند و سال تحصيلي جديد براي دانش آموزان و دانشجويان شروع شود. هر چه به مهر ماه نزديك تر شويم لوازم تحرير مدرسه و اقلام مورد نياز دانش آموزان گران تر مي شوند. اگر خريد خود را تا ماه مهر عقب بياندازيد و دير دست به كار شويد، ممكن است مقداري به ضرر شما شود.

چند هفته به ماه مهر جشنواره ها و فروش هاي ويژه مخصوص فروش لوازم تحرير مدرسه شروع مي شوند و تا آغاز سال تحصيلي تمام مي شوند. بهتر است در اين فرصت هاي ويژه مايحتاج يك سال تحصيلي را فراهم كنيد. با اين كار هم مقرون به صرفه تر عمل كرده ايد و هم دردسر خريد جز به جز اين موارد را در طول سال براي خود كم كرده ايد.

تهيه ليست خريد


خريد كلي نيازمندي هاي يك سال تحصيلي از نظر هزينه بسيار به صرفه تر است، اما اين كار سخت تر هم مي باشد و شما بايد يك خريد هوشمندانه داشته باشيد تا چيزي كم نيايد. اما چطور مي شود ليست كاملي از اقلام مورد نياز يك سال تحصيلي به دست آورد؟

حدود ده بيست سال پيش در دهه هاي شصت و هفتاد (زمان دانش آموزي نويسنده) شرايط با اكنون فرق داشت. تمام لوازم تحرير مورد نياز يك سال ما شامل اين موارد بود:

  1. دو عدد يا نهايت سه عدد دفتر (غير سيمي) كه بايد آن را براي درس هاي مختلف تقسيم بندي ميكرديم و در هر برگ آن به اندازه سه برگ مي نوشتيم.
  2. دو عدد خودكار آبي يا مشكي و يك عدد خودكار قرمز (خودكار سبز آپشن محسوب مي شد)
  3. دو عدد مداد كه بايد آن ها را تا فيها خالدون استفاده كرده و سپس در صورت كمبود موجودي با درخواست فراوان و زدن نامه به پدر خانواده يك عدد اضافه دريافت ميكرديم.
  4. يك عدد پاك كن دو رنگ آبي قرمز و يك تراش فلزي كه خدا را شكر كه شكستني نبود. (لاك غلط گير در آخرين سال هاي تحصيلي به عنوان يك گزينه لوكس وارد لوازم تحرير شد)
  5. يك كوله پشتي ساده (بدون چرخ)
  6. باقي موارد مورد نياز از بخش گمشده هاي مدرسه تامين مي شد.

راستي چند سالتونه؟

البته كه در موارد بالا مقدار كمي اغراق و شوخي براي تلطيف فضا به كار برده شد، اما در واقعيت نيازمندي هاي لوازم تحرير مدرسه يك دانش آموز امروزي، با يك دانش آموز در دهه هاي شصت و هفتاد و شايد قبل تر از آن به طور عجيبي فرق دارد. امروزه شرايط و امكانات آموزشي بسيار تغيير كرده و طبيعتا در پي آن، لوازم مورد نياز يك دانش آموز نيز دچار تغييراتي شده است. در ضمن لوازم تحرير مدرسه امروزه تنها شامل موارد لازم و كاملا ضروري نيستند، بلكه وسايل سرگرم كننده و جالب را هم بايد به آن ها اضافه كرد.

قبل از اينكه نحوه تهيه ليست لوازم مورد نياز براي يك سال تحصيلي را براي شما توضيح دهيم بايد اين نكته را در نظر بگيريد كه اين ليست ممكن است تحت تاثير موارد زيادي باشد. از جمله مهمترين اين موارد اين است كه فرزند يا فرزندان شما در چه سطح و درجه تحصيلي هستند؟ نكته ديگري كه بايد به آن توجه شود اين است كه در مقطع تحصيلي كه فرزند شما در آن تحصيل مي كند قرار است چه درس هايي تدريس شود؟

ليست ضروري

موارد اصلي كه ممكن است شامل اين موارد خاص نشوند و براي هر دانش آموزي يكسان و ضروري باشد شاملدفتر براي نوشتن، ماژيك هاي هايلايت، مداد و خودكار و مواردي از اين دست باشند. اما مواردي از لوازم تحرير وجود دارند كه مخصوص درس هايي خاص و كلاس هايي خاص مي باشند. براي مثال براي درس هايي مانند هندسه و رياضي در بعضي پايه ها داشتن ابزار اندازه گيري و رسم شكل مانند پرگار، نقاله و از اين دست لوازم تحرير ضروري مي باشد.

مشورت با مراكز آموزشي

تلاش خود را مي كنيد كه ليستي كلي و جامع براي لوازم مورد نياز سال تحصيلي پيش رو تهيه كنيد، اما دست آخر در طول سال تحصيلي متوجه مي شويد كه موارد زيادي را تهيه نكرده ايد يا كمتر از مقدار مورد نياز تهيه كرده ايد. علت اين موضوع مي تواند موارد زيادي باشد. از جمله اين موارد مي توان به تغيير روش آموزش ها در سال هاي جديد و استفاده از روش هاي جديد آموزشي نام برد. براي اينكه با چنين مشكلاتي در تهيه ليست خود رو به رو نشويد مي توانيد با مركز آموزشي كه فرزندتان را در آن ثبت نام كرده ايد مشورت كنيد و يا اگر معلم يا معلم هاي فرزندتان را مي شناسيد، از قبل با آن ها در مورد اقلام مورد نياز هماهنگ كنيد.

كشور هاي ديگر

جالب است بدانيد در بعضي از كشورها، چند هفته قبل از شروع مدارس در مورد اقلام مورد نياز دانش آموزان در طول سال تحصيلي ليستي تهيه شده و به والدين آن ها داده مي شود، تا بتوانند راحت تر و سريع تر آن ها را تهيه كنند. در برخي مدارس و مراكز آموزشي در ايران هم اين موضوع وجود دارد. مي توانيد با مركز آموزشي منتخب خود هماهنگ كرده و پيشنهاد اين موضوع را به آن ها بدهيد تا ليستي از لوازم تحرير ضروري براي هر مقطع را تهيه كرده و در اختيار اوليا قرار دهند. البته كه اين ليست ها دقيق و ليست نهايي شما نيستند اما مي توانند به شما كمك كنند.

يكي از راه هاي كارآمد براي اينكه بدانيد چه چيز هايي در طول سال براي آن مقطع تحصيلي مورد نياز است اين است كه مي توانيد با والدين بچه هايي كه يك سال بالاتر هستند مشورت كنيد و در مورد نياز لوازم تحرير مدرسه در آن سال بپرسيد. اين راه مي تواند ايده خوبي باشد، خصوصا اگر يكي از معلمان آن پايه مصرف زيادي از يك نوع از لوازم تحرير داشته باشد. (براي مثال در دوران پيش دانشگاهي در زمان نويسنده معلم هايي بودند كه دانش آموزان را مجبور مي كردند نكات كنكوري را با هايلايتر ها علامت بزنند.)

كلام آخر

پيشنهاد مي كنيم اگر گذرتان به فروش هاي ويژه لوازم تحرير مدرسه خورد حتما از مواردي كه فكر مي كنيد بيشتر از آن ها استفاده خواهد شد كمي ذخيره براي تمام سال نيز تهيه كنيد. اگر اين ذخيره ها براي سال تحصيلي اضافه آمد مي توانيد آن ها را براي سال بعد نگه داريد و يا حتي مي توانيد اضافه را به كساني كه توان خريد لوازم تحرير مدرسه را ندارند هديه كنيد.

راستي نوستالژيك ترين وسيله لوازم تحرير در دوران دانش آموزي شما چيست؟

persianpishraneh.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.