افزايش ماندگاري عطر در ۸ حركت : چطور هميشه خوش بو باشيم؟

۹ بازديد

افزايش ماندگاري عطر در ۸ حركت : چطور هميشه خوش بو باشيم؟

 

شايد بسياري از ما دوست يا آشنايي داشته باشيم كه در هر شرايطي بوي عطر مي‌دهد و در هر جمعي شمع محفل است. اين در حالي است كه وقتي ما همان عطر را مي‌زنيم مدت كمي بر روي پوستمان مي‌ماند و خيلي زود ديگر نمي‌توان رايحه آن را احساس كرد. البته، طبيعي است كه بيني پس از مدتي به بوي عطر عادت كند و ديگر رايحه آن را احساس نكند. اما اگر مطمئن هستيد كه عطر روي پوست شما ماندگاري بالايي ندارد،‌ با ما در تحريريه باميلو بلاگ هم‌قدم باشيد تا ۸ استراتژي هوشمندانه براي استفاده از عطر و افزايش ماندگاري آن را به شما بگوييم.

persianpishraneh.com

افزايش ماندگاري عطر :  انتخاب رايحه قدرتمند‌تر

اگر بخواهيم يادي هم از نويسنده معروف كتاب مزرعه حيوانات، جورج اورول هم بكنيم بايد بگوييم كه برخي از رايحه‌ها از ديگران برابرتر هستند. به بيان ديگر، به دليل نوع ساختار مولكولي رايحه‌ها برخي از ديگران قدرتمندترند و ماندگاري بيشتري دارند. به عنوان مثال، رايحه‌هاي مركباتي خيلي زود از بين مي‌روند. اين در حالي است كه نت‌هاي ادويه‌اي و چوبي مانند چوب صندل ماندگاري بالاتري دارند. پس اگر ميزان ماندگاري عطر برايتان عامل تعيين كننده‌اي است، بهتر است در هنگام خريد عطر به رايحه‌هاي تشكيل دهنده آن نيز توجه كنيد.

افزايش ماندگاري عطر : لايه‌هاي مختلف عطري

امروزه ديگر همراه با عرضه هر عطري، تعداد زيادي از محصولات مكمل آن نيز مانند شامپو بدن، كرم بدن، و حتي عطر مخصوص مو براي بانوان نيز روانه بازار مي‌شود. استفاده از اين محصولات مكمل و به اصلاح، استفاده لايه به لايه از عطر باعث مي‌شود كه ماندگاري عطر افزايش پيدا كند.

افزايش ماندگاري عطر : استفاده درست از عطر

عطر زدن هم مانند هر كار ديگري براي خود قوانيني و روش استفاده درستي دارد. اگر مايليد عطر مدت زمان بيشتري بر روي بدن شما بماند، نقاط مناسب عطر زدن را شناسايي كنيد. عموما نقاط نبض دار و گرم‌تر بدن براي استفاده از عطر ايده‌آل شمرده مي‌شوند. به عنوان مثال، روي مچ دست، پشت گوش،‌ روي رگ گردن، روي شكم و بالا تنه از جمله اين نقاط هستند. گرماي بدن و نبض موجود در اين ناحيه‌ها باعث مي‌شوند كه عطر به خوبي خود را نشان داده و لايه‌هاي مختلف آن از جمله لايه نخستين، لايه مياني و لايه پاياني به خوبي ابراز وجود كنند.

افزايش ماندگاري عطر : زمان مناسب براي استفاده از عطر

بهترين زمان براي استفاده از عطر،  چند دقيقه بعد از خروج از حمام است، يعني درست زماني كه پوست هنوز اندكي رطوبت دارد و كاملا خشك نشده است. استفاده از عطر در اين زمان و حضور رطوبت بر روي پوست به نوعي مواد عطري را به دام مي‌اندازند و ماندگاري آن را افزايش مي‌دهند. همچنين، خانم‌هاي محترم نيز ديگر لازم نيست خطر آسيب زدن به جواهرات و يا لباس‌هاي خود با عطر را به جان بخرند.

افزايش ماندگاري عطر : پرهيز از ماليدن عطر

شايد بسياري از ما بر حسب عادت، پس از اسپري كردن عطر روي مچ دست، دست ديگرمان را بر روي آن مي‌ماليم. اگر دوست داريد كه عطرتان ماندگاري بيشتري داشته باشد و رايحه عجيب و غريبي پيدا نكند، به شما اكيدا توصيه مي‌كنيم كه از اين كار پرهيز كنيد. مالش عطر بر روي پوست باعث شكستن ساختار مولكولي تركيب شده و درصد عظيمي از لايه ابتدايي را از بين مي‌برد. البته، اين كار باعث مي‌شود كه لايحه كلي عطر بر روي پوست اندكي تغيير كند و بوي آن با چيزي كه استاد عطر ساز در نظر داشته، تفاوت داشته باشد. از همه اين‌ها گذشته، اين كار ماندگاري عطر را هم كم مي‌كند.

افزايش ماندگاري عطر : توجه به سلامت و چربي پوست

به طور كلي، عطرها مدت زمان بيشتري بر روي پوست‌هاي چرب مي‌مانند و خيلي زود از روي پوست‌هاي خشك محو مي‌شوند. دليل اين مساله هم اين است كه پوست خشك، به جاي رطوبت لازم و ضروري، عطر را به خود جذب مي‌كند. پس براي افزايش ماندگاري عطر فراموش نكنيد كه از كرم‌هاي آبرسان و مرطوب كننده استفاده كنيد.

افزايش ماندگاري عطر : نگه‌داري مناسب

قرار گرفتن عطر در معرض گرما و رطوبت باعث شكستن مولكول‌هاي عطري آن مي‌شود. پس از نگه داشتن عطرهاي خود در حمام و سرويس بهداشتي خودداري كنيد و در عوض آن‌ها را مكان‌هاي خشك و خنك قرار دهيد. به عنوان مثال داخل كشو و يا حتي روي ميز آرايش (در صورتي تحت تابش مستقيم آفتاب نباشد) محل‌هاي مناسبي براي اين كار هستند.

افزايش ماندگاري عطر : تمديد در طول روز

از آنجايي كه پوست يك عضو زنده بدن است كه به طور مداوم و منظم تنفس مي‌كند، طبيعتا نمي‌تواند عطر را مدت زمان نامحدودي بر روي خود نگه دارد. روش‌هاي بالا به افزايش ميزان ماندگاري عطر بر روي پوست كمك مي‌كنند، اما به هر حال نمي‌توانند جلوي محو شدن آن را بگيرند. در اين شرايط، توصيه مي‌كنيم هميشه اندازه كوچك‌تري از عطر خود را همراه داشته باشيد تا در صورت لزوم آن را تمديد كنيد.

persianpishraneh.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.